• 1402/12/14
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
آغاز پویش «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله»

پیام سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان استهبان به مناسبت آغاز پویش «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله»

 

دکتر محمد امین تواضع سرپرست شبکه بهداشت و درمان استهبان از آغاز اجرای پویش «فارس زیبا با طبیعت بدون زباله» در شهرستان استهبان از تاریخ 13 لغایت 17 اسفندماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان استهبان، متن پیام دکتر محمد امین تواضع به شرح زیر است:

این روزها دیدن طبیعت بدون زباله یکی از آرزوهای گردشگران و دوستداران طبیعت شده است چرا که هر جای طبیعت که پا می گذاری، به جای لذت بردن از منظره های بکر طبیعی مانند رودخانه ها، کوه ها و جنگل که همگی نشانه هایی از عظمت خداوند بر روی زمین هستند با کوهی از زباله که بیشتر آنها نیز غیرقابل برگشت به چرخه طبیعت است مواجه می شوی. در صورتی که این طبیعت همان مکانی است که برای آرامش و آسایش ما انسان ها خلق شده است، چرا نباید آداب استفاده کردن از آن را بلد باشیم؟ با دیدن این صحنه ها این سوال در ذهن دوستداران محیط زیست ایجاد می شود که چرا از طبیعت خدادادی که زندگی و حیات انسان، جانوران و گیاهان به آن وابسته است، استفاده نادرست شود؟ با نگاهی اجمالی به گوشه و کنار ایران و طبیعت آن، خواهیم فهمید که دیگر از آن طبیعت پاک و بدون زباله خبری نیست، هر کجا که افراد غیر بومی و گردشگران به آن دست یافته اند، ظرف مدت کوتاهی زباله جایگزین طراوات طبیعت شده است. باید فکری کرد، باید فرهنگ درست استفاه کردن از طبیعت را به مردم یاد داد، چرا که با عملکرد ناصحیح در سال های آتی دیگر از طبیعت کاملا خبری نیست و تنها ما با زباله دانی مواجه خواهیم شد که اطرافمان را احاطه کرده است.

دکتر محمد امین تواضع افزود: همه مردم باید به طبیعت و منابع خدادادی تعلق خاطر بیشتری نشان دهند. حفاظت از طبیعت تنها وظیفه یک سازمان یا چند دستگاه اجرایی نیست بلکه وظیفه همگانی است. او ادامه داد: طبیعت منبع بزرگ خدادادی است که تامین کننده تمام نیازهای بشری است و براین اساس هیچ عنصری در آن بیهوده خلق نشده و خداوند همه چیز با حکمت و نعمت آفریده است. وی اظهار کرد: لذت بردن از فضای طبیعی و گردش در آن در واقع احیای روح و روان انسان است، بنابراین در گردش هایمان باید به این نکته توجه کنیم که اگر در شهر کارگران خدمات شهری هر روز به نظافت می پردازند اما در طبیعت زیبا کمتر کسی این مسئولیت را عهده دار می شود.

دکتر تواضع گفت: هر چند شهرداریها، بخشداری ها و دیگر دستگاه های اجرایی موظف به پاکسازی زباله ها در مکانهای طبیعی اطراف خود شده اند، لیکن این بدان معنا نیست که مردم از وظیفه عمومی خود در قبال طبیعت چشم پوشی کنند.

دکتر تواضع هدف از اجرای این پویش را جمع آوری زباله های پراکنده شده در اطراف شهرها و روستاها و همچنین اطراف جاده های مواصلاتی شهرستان در آستانه سال نو با همکاری ادارات متولی در این زمینه بیان کرد.

ایشان از شهروندان خواستند که در ایام نوروز باتوجه به حضور گردشگران در طبیعت در حفظ محیط زیست کوشا بوده و از رها سازی زباله و به ویژه پسماندهای پلاستیکی در طبیعت خودداری نمایند.

 

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 96098
کلیدواژه