• 1402/10/27
  • - تعداد بازدید: 87
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
با حضور فرماندار استهبان: اولین مرکز مردمی " نفس" با هدف پیشگیری از سقط در استهبان افتتاح شد.

شبکه بهداشت و درمان و آموزشی استهبان

در راستای اجرایی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان استهبان: اولین مرکز مردمی نفس با هدف پیشگیری از سقط در محل درمانگاه فروهی استهبان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان؛ فرماندار استهبان در بهره برداری از مرکز نفس، بیان داشت: به لطف پروردگار و زحمات بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان، مرکز مردمی " نفس " (نجات فرزندان سقط) اولین مرکز مردمی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه ی سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان استهبان افتتاح شد.
وی ادامه داد: آنچه در راه‌اندازی مرکز نفس مورد نیاز است حساسیت و حمایت از این مرکز است، روزانه سه هزار نفر ولادت در کشور ثبت می‌شود ولی متاسفانه آمارسقط هزار نفر می باشد و با توجه به آمار نتیجه می‌گیریم که باید روی مسائل فرهنگی کار کرد و معیشت مردم نیز نکته حائز اهمیتی است.
فرماندار استهبان ادامه داد: این مرکز بنا دارد از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... تصمیم به سقط دارند، از ایشان حمایت نماید و خانواده ها از کمک های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه های مختلف بهره مند شوند.
نماینده عالی دولت اظهار داشت: هر جا از ظرفیت مردم استفاده کنیم نتیجه خوبی گرفتیم و اگر دل در گرو این انقلاب و نظام داریم و اقدامی انجام ندهیم جمعیت در سال‌های آتی دچاربحران می گردد، لذا شناسایی متقاضیان سقط و حمایت از منصرف شدگان از سقط عمدی غیرقانونی با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی بسیج، فعالیت محوری مرکز مردمی نفس است. در حوزه آموزش و فرهنگ سازی نیز از ظرفیت مردمی، گروه‌های جهادی و خیریه‌ها استفاده می‌شود.
در ادامه فقیهی رئیس مرکز بهداشت و مدیر کانون بسیج جامع پزشکی شهرستان استهبان، بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که در حال حاضر در جامعه مطرح است فرزندآوری است که حضرت آقا به آن بارها تاکید فرمودند در اوج کرونا آمار سقط جنین از آمار کرونا بیشتر بوده است بر اساس آمار رسمی بر اساس آمار رسمی روزانه ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار جنین سالم سقط می‌شود تنها 2درصد مشکلات کروموزومی، 3درصد اختلالات کروموزومی و ۹۵درصد به علت سقط‌های عمدی می‌باشد.

 


وی افزود: راه‌اندازی مرکز نفس با سه هدف اصلی، فرهنگ سازی، شناسایی مادران باردار و حمایت از این مادران شامل، مشاوره مذهبی، روانی و یا حمایت‌های مالی و ... می باشد.
سپس سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گفت: راه‌اندازی مرکز نفس که توسط بسیج جامعه پزشکی با همکاری شبکه بهداشت صورت گرفت می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد و هر کس می‌تواند اطلاع رسانی کند و این مرکز را معرفی کند تا درسطح جامعه شناخته شود.
امیری با قدردانی از فقیهی مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی، اذعان داشت: آنچه توان داشته باشیم از تمامی مجموعه های بسیج و پایگاه های مقاومت می توانیم استفاده کنیم و هرجا در جامعه ما مشکلی پیش بیاید بسیج پای کار آمده است.
در پایان خلیلی دادستان شهرستان استهبان تصریح کرد: در مجموعه دستگاه قضایی ما یک ماده قانونی داریم طبق ماده ۵۶ قانون «سقط جنین جرم است» در دو مرحله ما در کنارتان هستیم مرحله اول پیشگیری و جلوگیری از تخلف و سقط جنین در مرحله دوم اگر جرمی انجام شد از نظر قانونی پیگیری می‌شود و شخصی که جرم را مرتکب شده است مجازات می گردد همکاران دستگاه قضا در کنار مرکز نفس جهت جلوگیری از سقط جنین هستند .

  • گروه خبری : اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93267
کلیدواژه